پایان نامه

تدوین استراتژی رسانه‌ای روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای مقابله با بحران آب

اشتراک گذاری

چکیده

این پژوهش به تدوین مدیریت استراتژیک رسانه‌ای برای روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران پرداخته و در این مسیر رسیدن به اهداف بلندمدت با یک برنامه مدون را همراه با بررسی مزایا، موانع و مشکلات موجود و هم‌چنین ارزیابی فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت آن را در حوزه رسانه مورد تاکید قرار داده است. این تحقیق به روش کیفی (تحلیل محتوی) انجام شده است و برای جمع‌آوری اطلاعات از تکنیک‌ مصاحبه نیمه ساخت‌یافته با چهارده نفر از مدیران، متخصصان و کارشناسان شرکت استفاده شده است. در ابتدا با بیان اهمیت آب در تمام ابعاد زندگی انسان و این‌که یکی از مشکلاتی که هم اکنون ما با آن روبرو هستیم مشکل کم‌آبی یا بحران آب است آغاز و سپس به اهمیت مدیریت استراتژیک، ضرورت استفاده از آن و تدوین استراتژی رسانه‌ای روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌پردازد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که روابط عمومی با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده‌ رسانه‌ها، برای اطلاع‌رسانی، می‌تواند به عنوان ابزاری بسیار قدرتمند و موثر در شکل‌دهی به افکار عمومی عمل نماید. در دهه‌های اخیر با توجه به بحران‌های کم آبی، وجود استراتژی رسانه‌ای در روابط عمومی شرکت‌های آب و فاضلاب از الزامات اساسی به شمار می‌رود و برای مقابله با بحران کم آبی، ضمن کنترل بحران، می‌تواند بر آن غلبه کند؛ در این زمینه کلید موفقیت روابط عمومی برای رسیدن به اهداف خود، داشتن استراتژی مناسب است که با توجه به نتایج بدست آمده در این تحقیق، باتوجه به بررسی‌های بعمل آمده، استراتژی رسانه‌ای مناسب برای مقابله با بحران آب "استراتژی محافظه‌کارانه" بدست آمده است.

 

اشرف امینی (1397) پایان نامه، کارشناسی ارشد، دانشگاه سوره، رشته دیپلماسی در سازمان‌های اقتصادی بین‌المللی – مدیریت رسانه.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *