پایان‌نامه

نقش رسانه‌ها (تلویزیون) در اصلاح الگوی مصرف آب در ایام کرونا از دیدگاه کارکنان و کارشناسان

اشتراک گذاری

چکیده

این پژوهش با هدف نقش رسانه‌ها در اصلاح الگوی مصرف آب در ایام کرونا از دیدگاه کارکنان و کارشناسان انجام شد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی-تحلیلی می‌باشد و از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه‌ی کارکنان و کارشناسان اداره آب‌های شهر تهران که در مناطق‌های شرق، غرب، شمال و جنوب تهران فعالیت می‌کنند که تعداد آن 1400 نفر مشخص شده است که حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 302 نفر محاسبه شد و پرسشنامه‌ها با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده بین آنها توزیع شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز برای انجام آزمون از نرم افزار آماری SPSS استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که با توجه به مقادیر معنی‌داری که کمتر از 0.05 است می‌توان گفت همبستگی مناسبی بین اصلاح الگوی مصرف آب ایام کرونا و عملکرد رسانه‌ها وجود دارد لذا عملکرد رسانه‌ها بر اصلاح الگوی مصرف آب در ایام کرونا نقش دارد. با توجه به مقادیر معنی‌داری که کمتر از 0.05 است می‌توان گفت همبستگی مناسبی بین اصلاح الگوی مصرف آب ایام کرونا و نوع محتوای ارائه برنامه‌های رسانه‌ها (انیمیشن) وجود دارد. لذا نوع محتوای ارائه برنامه‌های رسانه‌ها (انیمیشن) بر اصلاح الگوی مصرف آب در ایام کرونا نقش دارد. همچنین تماشای پخش برنامه‌های رسانه‌ها بر اصلاح الگوی مصرف آب در ایام کرونا نقش دارد و گفت همبستگی مناسبی بین اصلاح الگوی مصرف آب ایام کرونا و چگونگی پخش برنامه رسانه‌ها (زمان و تکرار دفعات) وجود دارد.

 

رضا عظیمی راد (1401) پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته دیپلماسی در سازمان‌های اقتصادی بین‌المللی – تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، دانشگاه سوره، دانشکده فرهنگ و ارتباطات.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *